Kabalo.no
Angre
Hint
Nytt
Meny
Alternativer
Lagre
Laste
Edderkoppkabal 2 drakter
00:00
0

Edderkoppkabal 2 drakter

Spilltype: Edderkopp
|
Vinnerstatistikk:20%

Innføring i Edderkoppkabal

Edderkoppkabal er et populært kortspill som spilles rundt om i verden. Det er et komplekst spill som krever problemløsningsevner for å mestre. Men hvis man ikke liker å tenke hardt og bare vil slappe av og bli underholdt, kan det spilles på et enklere nivå.


Edderkoppkabal spilles med to kortstokker med 52 standard spillkort. Det er tre forskjellige vanskelighetsgrader. Nybegynnernivået spilles med bare 1 drakt og er relativt lett å vinne. Det avanserte nivået spilles med alle 4 draktene og er ganske vanskelig å vinne. De fleste foretrekker middelsnivået, som spilles med 2 drakter.


Denne versjonen er ment for middels erfarne spillere. Det spilles med 52 hjerter og 52 spar.

Historie

Edderkoppkabal sies å ha fått navnet sitt fra det faktum at edderkopper har 8 bein og spillet har 8 grunnmurer.
Den datastyrte versjonen ble veldig populær etter at den ble inkludert i Microsofts Windows 98 Plus. Det er fortsatt et av de mest spilte kabalspillene til den dag i dag.

Mål

Målet med Edderkoppkabal er å bygge alle de 8 draktene fra konge ned til ess på spillbrettet, hver ordnet drakt blir automatisk sendt til grunnmur når det er ferdig.
Målet er faktisk å tømme spillbrettet for alle kort.

Slik spiller du Edderkoppkabal

Edderkoppkabal spilles med to kortstokker med standard spillkort, til sammen 104 kort.


Når spillet starter, deles en haug med 54 kort inn i hver spillbrett-kolonne, 6 i de 4 kolonnene til venstre og 5 i de resterende 6 kolonnene. Bare det øverste (nederst på skjermen) kortet i hver haug er med forsiden opp (synlig) mens resten er med forsiden ned (skjult eller usynlig). De resterende 50 kortene sendes til kortstokken.


En del av det som må gjøres for å vinne et spill, er å snu (gjøre synlige) alle de 44 skjulte kortene på spillbrettet. Et kort snus (eller vendes) automatisk når alle kortene på toppen av det er fjernet. Dette bringer kortet i spill og kan deretter flyttes når det passer.


I Edderkoppkabal flyttes grupper med ett eller flere påfølgende kort om gangen på spillbrettet. Alle kortene som flyttes må være i samme drakt, og fra opp til ned på skjermen må de synke i rang. Når spilleren klarer å arrangere en hel draktrekke fra kongen og ned til esset, blir den automatisk plassert på en grunnmurplassering for lagring.


En kolonne som ikke inneholder kort sies å være tom eller ledig. Spillreglene tillater at enhver draktrekke plasseres i en tom kolonne.


En draktrekke på spillbrettet kan flyttes fra bunnen av en haug og enten inn i en ledig kolonne eller på det nederste kortet i en annen haug. Hvis det er på en annen haug, må målkortet være det neste i rang til det høyest rangerte kortet som flyttes; Det trenger imidlertid ikke nødvendigvis være den samme drakten.


Når alle kortene er flyttet til spillerens smak på spillbrettet, må en trykke på bunken lengst til høyre i kortstokken for å starte neste utdeling.


Denne prosessen med å flytte en draktrekke og starte den neste utdelingen fortsetter til det ikke er flere hauger igjen i kortstokken. På dette tidspunktet, hvis spilleren kan flytte kortene rundt og fjerne alle kortene fra spillbrettet, er spillet vunnet.

hint

Når du trykker på "Hint", er flyttbare kort merket med to forskjellige farger. En farge for kort som kan flyttes over et kort fra samme drakt (dette er de foretrukne trekkene), og en annen for kort som bare kan flyttes over et kort fra forskjellige drakter.


Avhengig av innstillingene dine - hvis du trykker på et kort, flyttes det kanskje ikke over et annet kort med samme drakt, du må kanskje dra det (dette kan endres fra alternativer-menyen)

Strategier i Edderkoppkabal

Se Edderkoppkabal 1 drakt for mer grunnleggende strategi og Edderkoppkabal 4 drakter for mer avanserte strategier og tips.
Her er noen tips om hvordan du vinner i Edderkoppkabal:

  • I minst de første spillrundene bør den åpenbare strategien være å prøve å tømme en kolonne. En metode er å gjøre det for enhver pris, og en annen er å holde igjen noen trekk som kan hindre tilgang til skjulte kort.
  • Planlegg trekkene dine nøye. Prøv å finne en kombinasjon av påfølgende trekk som oppnår et nyttig mål, for eksempel å snu et skjult kort eller tømme en kolonne.
  • Vanligvis bør man spille kombinasjonen av trekk som gir flest gevinster, men det som er gis opp bør også vurderes.
  • I minst de første spillrundene bør den åpenbare strategien være å prøve å tømme en kolonne. Men godt inn i spillet, hvis det skal vinnes, må det skje et strategiskifte til en annen ordning av synlige kort i stedet for å snu skjulte.
  • Det er anledninger når det lønner seg å ikke bygge ferdig en drakt, selv om det er mulig. Men som hovedregel er det ikke en feil å gjøre det hvis du fullfører en draktrekke for at en kolonne skal tømmes.
  • Det er ofte fordelaktig å la en rekke være uorganisert, noe som betyr at det inneholder en eller flere endringer i drakter. Disarrangementet kan ofte flyttes fra en kolonne til en annen, normalt ved hjelp av en eller flere ledige kolonner. Spilleren bør velge å la høyere disarrangement (flere draktendringer) stå i kolonner der det er mindre sannsynlig at de hindrer en seier. Å vite hvilke kolonner kommer med erfaring.
  • Ikke vær altfor bekymret for et enkelt skjult kort (eller to, eller noen ganger til og med tre) rett under en konge. Ikke bli avhengig av å snu det eneste skjulte kortet i en kolonne for å deretter raskt kunne tømme den. Men når det ikke er noe annet konstruktivt trekk å spille, se hva kongen skjuler.
  • Når du står overfor et valg om å gi opp en tom kolonne, enten for å snu et skjult kort eller å legge ordnede kort til en haug med allerede ordnede kort, må du undersøke spilltilstanden nøye før du tar en avgjørelse. Svært ofte er det bedre alternativet å legge til orden i spillet. Dette har også fordelen at det sannsynligvis blir lettere å snu skjulte kort senere i spillet.

Oppsett

Spillskjermen består av 3 forskjellige områder.


Spillbrettet består av 10 umerkede kolonner som går horisontalt over skjermen. Hver kolonne inneholder enten en vertikalt overlappet haug med ett eller flere kort eller er tom, avhengig av den nåværende tilstanden til spillet. Det er her mesteparten av handlingen foregår under spillingen.


Grunnmuren ligger øverst i høyre hjørne, over spillbrettet. Horisontalt består det av 8 rektangler. Hvert rektangel er en grunnmur som brukes til å holde en ferdig draktbygning.


I øvre venstre hjørne er kortstokken. Det er her reservekortene holdes, disse settes i spill etter hvert som spillet utvikler seg. I begynnelsen av spillet inneholder den 5 horisontalt overlappede firkantede hauger med kort nedover. Hver haug inneholder 10 kort. På ønsket tidspunkt trykker spilleren på bunken til høyre, som gjør at kortene i bunken deles ut med forsiden opp på spillbrettet, ett kort per kolonne.

Kabalo.no
   
© 2021-2024 Kabalo.no, Alle rettigheter forbeholdt
Laster inn kort ...
Gå tilbake til hjemmesiden?
Del ut nye kort
Start dette spillet på nytt
[ ? ]Selv om løsbare spill garantert har en løsning, er løsningen kanskje ikke åpenbar eller enkel
Kabal
Edderkopp
Kortspill
Klassikere
Freecell
Yukon
Førti tyver
Pyramiden

Spilleregler

Edderkoppkabal 2 drakter

Type: Edderkopp
Seiersstatistikk: 1 av 5 (omtrent 20%)

Mål: Flytt alle kortene til grunnmuren

Grunnmuren: Bunker:
Kortstokk:

Tastatursnarveier
Mellomrom - Del ut et nytt kort
H - Vis hint
U / Ctrl + Z - Angre
N - Åpne menyen for Nytt spill
Pluss/minus - Zoom inn/ut
Spillet er satt på pause

Spill et nummerert spill

Gjeldende spillnummer: 75891 [ ? ]Nummererte spill er forhåndsbestemte utdelinger.

Ikke alle nummererte spill har en løsning.

Velg et spillnummer mellom 1 og 100 000 000

 
Del/bokmerke spillet ditt
Registrer deg på Kabalo.no
Brukernavn
E-post
Passord
Bekreft passord
Har du allerede en konto? Logg inn her
Registrer
Velkommen tilbake!
Brukernavn
Passord

Registrer deg på Kabalo.no
Logg inn
Kabal overalt!
Sjekk vår nye app
Trykk på ikonene eller skann QR-koden med telefonen [ ? ]For iPhone - lås opp telefonen, åpne kameraet og hold det nær QR-koden. For Android - hvis du ikke har en QR-app - besøk nettstedet fra en mobil nettleser og trykk på banneret!
Kabal-app i App Store
 
Kabal-app på Google Play